تمام قابليت‌هاي آشغالگير مكانيكي اسكرو را بشناسيد

طراحي و ساخت تجهيزات تصفيه خانه آب و فاضلاب

يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي بيشتر‌ آشغال گير‌هاي مكانيكي استفاده از اسكرو‌ها است.
اما نوعي خاص از آشغالگير مكانيكي وجود دارد كه بر پايه يك اسكرو ساخته مي‌شود. از اين‌رو آشغالگير مكانيكي اسكرو را مي‌توان ستون فقرات بسياري از سيستم‌هاي آشغالگير دانست.

اسكرو به ميله‌اي مارپيچ مي‌گويند كه در يك لوله در حال گردش است. به احتمال زياد همه ما اين سيستم را در چرخ گوشت‌ها ديده‌ايم. اما چرا آشغالگير مكانيكي اسكرو را به صورت جداگانه در اين مقاله معرفي‌مي‌كنيم. اين موضوع به خاطر عملكرد اين دستگاه خاص است. زيرا شما آشغالگير مكانيكي تسمه‌اي يا روتاري درام را نمي‌توانيد به عنوان يك محصول مكمل در دستگاه‌هاي تركيبي و يا سيستم‌هاي پيچيده‌تر استفاده كنيد. حال آن كه با اضافه كردن آشغالگير اسكرو به دستگاه‌هايي مي‌توان سيستم‌هاي خودكار و چند قابليتي پيش‌تصفيه فاضلاب را به وجود آورد.

اما قبل از آن كه به توانمندي‌هاي خاص آشغالگير مكانيكي اسكرو بپردازيم بايد كمي درباره ويژگي‌هاي اين نوع از آشغال‌گير‌ها صحبت كنيم.

قابليت‌هاي آشغالگير مكانيكي اسكرو

چه عواملي باعث پرطرفدار شدن آشغالگير مكانيكي اسكرو مي‌شود

آشغالگير مكانيكي اسكرو يك دستگاه فوق‌العاده ساده است. موتور اين دستگاه به هيچ عنوان با آب و فاضلاب درون دستگاه در تماس نيست. اما از اين مهم‌تر حجم كمتري است كه اين دستگاه نسبت به آشغال جمع كن‌هاي مكانيكي از نوع تسمه‌اي اشغال مي‌كند. كه خود آن را براي بسياري از واحد‌هاي صنعتي جذاب مي‌كند. البته بايد توجه داشته باشيد كه حجم جمع آوري آشغال‌هاي درشت توسط اين دستگاه كمتر از دستگاه‌هاي تسمه‌اي است.
اما ويژگي اصلي كه آشغالگير مكانيكي اسكرو را بسيار جذاب مي‌كند توانايي تركيب آن است. از آنجا كه حجم اين دستگاه بسيار كمتر از ديگر مدل‌هاي آشغال جمع كن است. مي‌توانيد يك آسياب قوي در ورودي دستگاه قرار دهيد و با خرد كردن تمامي ضايعات بزرگ كار پيش‌تصفيه آب با راحتي بيشتر انجام دهيد.يكي ديگر مواردي كه آشغالگير مكانيكي اسكرو توانايي تركيب با آن را دارد استفاده از درام گردن در ورودي مارپيچ دستگاه است.
البته اين نوع آشغالگير اسكرو براي جدا سازي ضايعات ريزتر استفاده مي‌شود و بايد قبل از آن از يك روش قوي‌تر براي جداسازي آشغال‌هاي بزرگ‌تر استفاده كنيد.اما يكي ديگر از دستگاه‌هايي كه عملا آشغالگير مكانيكي اسكرو، توانايي تكميل آن را دارد. حوضچه‌هاي است.
در مقاله‌اي جداگانه ما نقش فوق‌العاده مهم كلاسيفاير را براي ته‌نشين سازي آب و جداسازي انواع ضايعات مانند شن و ماسه و ضايعات فلزي از آب را توضيح داده‌ايم حال با وجود يك آشغال‌گير مكانيكي اسكرو مي‌توان بيشتر ضايعات كلايسفاير‌ها را از آنها جدا كرد. البته بسياري از كلاسيفاير‌هاي ساخت اسپيناس بر روي خود اين دستگاه را دارند اما شما مي‌توانيد با سفارش جداگانه يك آشغالگير مكانيكي اسكرو فرآيند پيش‌تصفيه فاضلاب خود را كامل كنيد.

امكان فشرده سازي ضايعات

اما امكان فوق‌العاده مهم آشغالگير‌ اسكرو در فشرده سازي ضايعات است. بسياري از اين نوع دستگاه‌ها علاوه بر تجهيز به سبد‌هاي گردن براي تصفيه فاضلاب و همين طور آسياب‌هاي ورودي، در خروجي خود نيز يك فشرده ساز ضايعات دارند. مشكل ضايعات خروجي از دستگاه‌هاي آشغال جمع كن گاهي خيلي دردسرساز مي‌شود. در يك نگاه مقدار نسبتا زيادي از آبي كه وارد چرخه تصفيه مي‌شود توسط ضايعات شني و ديگر فضولات عالي جذب مي‌شود. همين طور ضايعات توليد به دليل خيس بودن وزن زيادي دارند و براي حمل آنها به محل دفن يا بازيافت همين خيس بودن هزينه سربار حمل و نقل توليد مي‌كند. پس براي آن كه هم آب توليدي از فاضلاب هدر نرود و هم براي جلوگيري از پيش آمدن مشكل هزينه حمل اضافه، ضايعات بايد فشرده سازي شوند. در اين حالت آشغال‌گير مكانيكي اسكرو حتي مكمل آشغالگير مكانيكي تسمه‌اي است.

ضمنا بايد توجه داشته باشيد كه ضايعات توليد دستگاه‌هاي ديگر آشغالگير در صورت خيس بودن و انباشت بر روي زمين به شدت موجب آلودگي خاك مي‌شوند. به گونه‌اي كه با انباشت چند ساله اين دسته از ضايعات و البته در صورت خيس بودن آنها، بسياري از آب‌هاي سطحي محيط شما آلوده مي‌شود و عملا تصفيه آب شما هيچ كمكي به محيط زيست نمي‌كند.

در دستگاه‌هاي تركيبي تصفيه فاضلاب كه از تانك‌هاي سرپوشيده و به صورت چند مرحله‌اي براي تصفيه فاضلاب استفاده مي‌كنند نيز چند آشغالگير مكانيكي اسكرو بهره گرفته مي‌شود و با استفاده از درام‌هاي گردان متصل به اين آشغال‌گير‌ها در چند مرحله مي‌توان مقدار قابل توجهي از ضايعات آب را حذف كرد.

در يك طراحي دقيق و مناسب با فضاي شما، اسپيناس مي‌تواند در مدل‌ها و قدرت‌هاي گوناگون از آشغالگير مكانيكي اسكرو در طرح شما استفاده كند. پس با ما همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.