ويژگي هاي دريچه آب بند تصفيه خانه

طراحي و ساخت تجهيزات تصفيه خانه آب و فاضلاب

ايجاد يكي تصفيه خانه قوي با انواع تجهيزات خاص تصفيه براي بيشتر واحد‌هاي صنعتي و كشاورزي مي‌تواند بسيار كاربردي باشد. بحران آب هم كه اين سال‌ها و به خصوص در فصول گرم چيزي است كه به شدت براي همه ما آزار دهنده است.
در اين مقاله در مورد ويژگي‌هاي دريچه آب بند تصفيه خانه مي‌خواهيم صحبت كنيم. اين كه چه ويژگي‌هايي را بايد براي اين بخش مهم تصفيه خانه فاضلاب خود لحاظ كنيم تا عملكرد كل تصفيه خانه بالا رود را در اين مقاله مي‌خوانيد.
اول به ساختار تصفيه خانه فاضلاب خود نگاه كنيد. حوضچه‌هاي تصفيه با مجاري خاصي به يك ديگر وصل مي‌شوند اساسا با جداسازي آب ميان اين حوضچه‌ها است كه كار تصفيه معنا پيدا مي‌كند. يعني هر فاز از تصفيه فاضلاب كه در يك حوضچه انجام مي‌شود بايد به صورت كامل از فاز قبل و بعد خود جدا شود. و گرنه احتمال دارد تمامي شرايط كار تصفيه فاضلاب شما مورد تهديد واقع شود.
در وبسايت اسپيناس انواع دريچه آب بند تصفيه فاضلاب را مي‌توانيد با كمترين قيمت ممكن تهيه كنيد. اما ويژگي يك دريچه خوب فاضلاب چيست و ما بايد به كدام نوع از دريچه‌ها براي كار و مقصود خودمان اتكا كنيم.

ويژگي هاي دريچه آب بند تصفيه خانه

ويژگي‌هاي دريچه آب بند تصفيه خانه در يك نگاه

در اولين قدم بايد مهم‌ترين ويژگي‌هاي دريچه آب بند تصفيه خانه را در نظر بگيريم و آن هم آب بندي دقيق اين نوع از دريچه‌هاي هدايت آب هستند. در سايت اسپيناس نوع خاصي از دريچه آب بند تصفيه خانه وجود دارد كه توانايي استفاده در بسياري از محيط‌ها را دارد. اين دريچه با ميزان نشتي كمتر 0.02ليتر بر ثانيه كه به ازاي هر فاصله خطي از دريچه تعيين شده آب بندي بسيار مناسبي را از خود نشان مي‌دهد. البته اين ميزان نشتي براي دريچه‌هاي كوچك بسيار كمتر اين مقدار است و مقدار ذكر شده ميزاني حداكثري اين نوع از دريچه آب بندي تصفيه خانه است.
اين دريچه‌ها از سطح مقطع 200 تا 1500 ميليمتر را پوشش مي‌دهند كه در انواع بزرگ آن خروجي آب آنها مي‌تواند به حد بسيار زيادي برسد.

فرمان پذيري اين دريچه آب بند تصفيه خانه به دو صورت انجام مي‌شود در حالت اول كه بيشتر براي درچه‌هاي آب بند كشاورزي استفاده مي‌شود از ابزار دستي استفاده مي‌كنيم. يك فلكه چرخشي ميزان آب خروجي از دريچه را كاملا كنترل مي‌كند. كنترلر‌هاي دستي امكان وصل شدن به يك شبكه هوشمند آبياري را از شما سلب مي‌كند اما با هزينه بسيار پاييني امكان راه اندازي آن وجود دارد.
اما كنترل‌هاي برقي كه عملا جك‌هاي برقي خاصي اين كار هستند روي دريچه آب بند تصفيه خانه بزرگ و بسيار بزرگ نصب مي‌شوند. اين واقعيتي است كه وزن اين دريچه‌ها به حدي بالا است كه به هيچ عنوان امكان باز و بست درستي آن وجود ندارد. از اين رو با به‌كارگيري كنترل‌هاي برقي در اين دريچه آب بند تصفيه خانه مي‌توان آنها را در هر اشل كاري به روش‌هاي هوشمند آبياري و تصفيه فاضلاب متصل كرد.
براي استفاده از انواع سامانه‌هاي هوشمند آبياري يا تصفيه فاضلاب در قدم اول بايد دريچه آب بند تصفيه خانه قابل اطمينان و قابل كنترلي داشته باشيد. اين دسته از دريچه‌ها به خصوص اگر با كنترلر‌هاي برقي باشند اين امكان را دارند كه به صورت كاملا خودكار به مديريت منابع آب و فاضلاب خود بپردازيد.
دريچه آب بند تصفيه خانه آب موجود در سايت اسپيناس يك ويژگي بسيار خوب ديگر نيز دارد كه ويژگي‌هاي مثبت آن را تمام مي‌كند و آن هم امكان نصب بسيار خوب آن روي لوله و كانال هاي روباز و روبسته است. لوله‌هايي كه اتصالات فلنجي در قسمت دهانه خود دارند بهترين آب‌بندي ممكن را براي اين دسته از دريچه آب بند تصفيه خانه به وجود مي‌آورند. از اين رو اگر لوله‌هاي با اينچ بيش از 200 ميليمتر در ساختار آبياري يا تصفيه خانه شما به كار رفته است در خريد اين دريچه آب بند تصفيه خانه شك نكنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.